Eleştirilerin Bana Kattıkları
Merhabalar,
Uzun bir aradan sonra biraz farklı bir konu hakkında yazmaya karar verdim. Fotoğrafa başlama hikayemi Mustafa BAŞARAN ve Fotoğraf Tutkusu adlı yazı altında paylaşmıştım.
Bu yazıda belirttiğim eski fotokritik* ile kastettiğimi açıklamak istiyorum. Kendimi fotoğraf konusunda yetiştirmeme ve geliştirmeme yardımının büyük olduğunu düşündüğüm bu sitenin eski halinde aldığım eleştirilerimi fotoğraflarımla birlikte ayrı konular halinde paylaşmaya karar verdim.. Fotoğraflara alınan eleştirilerin her birinin bendeki değeri çok büyüktür ve bunları paylaşıp belki bir şekilde başka arkadaşların da faydalanmasını sağlamak istedim..

*Eski fotokritik; Bundan yaklaşık 4-5 yıl öncesine kadar fotoğraflara yorum yapılırken 15 kelime kuralına sahipti. Hatta üst üste biraz kısa yorum yaparsanız eleştirinizin alt kısmına aşağıdaki gibi bir uyarı mesajı ekleniyordu.
" Yazdığınız bu eleştiri ve bundan önce yazdığınız son 20 eleştiriden 5 adedi fazla kısa... Bu kısalıkta eleştiri yazmaya devam ederseniz eleştirileriniz geçersiz sayılabilir. Lütfen gerçekten eleştiriye ihtiyacı olan fotoğraflara, sahibine bir şeyler katacak şekilde eleştiriler de yazın. "
Bu kural sayesinde fotoğraf sevenler yüklenen fotoğraflara kendilerince bir şeyler yazıyor ve  fotoğrafçıya iyi kötü bir şeyler katıyordu. Şimdilerde ise fotokritik de dahil hiç bir sitede malesef bunu göremiyoruz.. Bu yüzden de fotoğraflara yazılanlar " Güzel fotoğraf, tebrikler " , " Harika " lardan pek ileri gitmiyor malesef :(

Diğer bir çok faktörün yanında, fotoğraflarıma aldığım eleştirilerin de kendimi geliştirmemde büyük katkısı oldu ve ben de yukarıda bahsettiğim gibi eski makinem olan 3.3 megapixellik Compact Orite VC-3010Z ile çekmiş ve Fotokritik'te paylaşmış olduğum fotoğraflarımı eleştirileriyle birlikte bir yazı dizisi halinde paylaşmaya karar verdim...

Bu yazı dizisi içerisinde paylaşacağım bütün fotoğraf ve eleştirilerinin hepsini benim fotokritik hesabımda da bulabilirsiniz.

"Peki neden oradakileri burada da paylaşıyorsunuz?" derseniz..
Çünkü, Fotokritik yeni temasına geçtiğinden beri eski fotoğraf ve portfolyoları görüntülemede sıkıntılar yaşanıyor.

Önemli Not: Siz değerli Foto Blog Yazar takipçileri de bloğumuzda yazar olarak herhangi bir platformda fotoğraflarına aldığı eleştirilerini fotoğraflarıyla birlikte bu şekilde paylaşımlarda bulunabilirler..
Bu yazılara kategoriler menüsündeki " Fotoğraf Eleştirileri " linkinden ulaşabilirsiniz..

Fotoğraf ve eleştirilerde buluşmak üzre.. Sağlıcakla kalın.

**** İlk paylaşıma buradan ulaşabilirsiniz..

Mustafa BAŞARAN - imza


Yazarın diğer yazıları için tıklayınız..

Yorum Yap

Yorum yazabilmek için:
Yorumlama biçimi seçeneklerinden profil üyeliğiniz yoksa; Adı/URL profilini seçip kendi belirlediğiniz isimle URL kısmını boş bırakarak yorum yazabilir ya da Anonim profili seçeneği ile isimsiz olarak yorum yapabilirsiniz.

Daha yeni Daha eski