Merhaba,
Bu aralar uzun pozlama tekniğine kafayı takmış durumdayım. Durum böyle iken bu teknik hakkında bir kaç yazı yazmaya karar verdim. 

Uzun Pozlama Nedir, Nasıl Yapılır?

İngilizce kaşılığı "long exposure" olan ve karanlık bir ortamda bir nesnenin üzerine düşen ışığın sensöre aktarılması anlamına gelen bir tekniktir. Kısaca elde çekim imkanı olmayan karanlık bir ortamda bir nesnenin üzerine düşen ışığın sensöre aktarılabilmesi için kullanılan bir yöntemdir. Başka bir tabirle hareketli gösterme tekniği de denilebilir. Bu teknik hakkında hakkında ayrıntılı temel bilgilere bilgiye Metin Burak KINACILAR'ın bloğumuzda yazmış olduğu "Uzun Pozlama Fotoğraf Nedir Nasıl Çekilir?" adlı başlıktan ulaşabilirsiniz.

$ads={1}

Kaynak Camı ile Uzun Pozlama Fotoğraf Tekniği
Uzun Pozlama ve ND Filtre

Gelelim asıl konumuza. Son zamanlarda uzun süreli pozlama fotoğraflarının çekiminde yeni teknikler de deneniyor. Hatta sıradışı denilebilecek fotoğraflara imza atılıyor. Bunlardan biri de el yapımı (ev yapımı) ND filtreler ile uzun süreli pozlama tekniğidir. ND filtreye para vermeden gündüz gözüyle de bu tekniği uygulamak istiyorum derseniz nalburdan bile 1TL 'ye satın alabileceğiniz Kaynak Camı ile kendinize el yapımı ND filtre yapabilirsiniz.


Kaynak Camı ile Uzun Pozlama

Kaynak gözlüğü camından ND filtre yapılabildiğini öğrenir öğrenmez ben de durur muyum :D Hemmen nalbura koştum. Gittim bi tane kaynak gözlüğü camı aldım. İnternet sitelerinde bu yöntemle yapılmış ND filtreleri ve bu filtrelerle çekilmiş fotoğrafları incelemiştim. Gerçekten güzel çalışmalar çıkarmışlar.

Kaynak Camından ND Filtre Yapımı

Bu kullanışlı filtreyi değişik yöntemler uygulayarak yapabilirsiniz. Ben bunun için UV Filtremi kullandım. Pek fazla tercih ettiğim bir filtre değil kendisi.  Kendi yaptığım filtrenin yapım aşaması fotoğraflarını çekmedim fakat benim uyguladığım yöntemi anlatan instructables.com sitesinin fotoğraflarını sizinle paylaşacağım. 
İşte Yapım Aşamaları:

Evde ND Filtre Yapımı
Adım 1: Kaynak camı temiz ve yumuşak bir mendil ile güzelce silinir.
ND Filtre Yapımı
Adım 2: UV Filtre fotoğraftaki gibi kaynak camına yerleştirilir.
Kaynak Camından ND Filtre Yapımı
Adım 3: Filtrenin kenarlarından ışık sızmayacak şekilde koyu renkli bantla (siyah önerilir) kapatılır. Ve kullanıma hazır..

Kaynak Camından ND Filtrenin Dezavantajları

Her şey iyi hoş da bu filtrenin de dezavantajları da var maalesef. Bunlardan en önemlisi de netlik ve keskinlik kaybı. Fotoğrafın kalitesinde acayip bir düşüş oluyor. Bir diğer dezavantaj ise çektiğiniz fotoğrafların düzenlenmesi oluyor. Çünkü her biri yeşil renkli oluyor. Kaynak camı ile çekilmiş fotoğrafların düzenlenmesi ve işlenmesi konusunda kendimi birazcık geliştirdim. Hiç bilmiyordum ama aşağıda göreceğiniz hale getirmeyi başardım :) Bu konuda da tecrübelerimi paylaşacağım bir yazı yazabilirim tabi beğenip talep eden olursa.
(Güncelleme: yeşil fotoğraf düzenleme ve işleme ile iligli yazı)

Benim Çektiğim Fotoğraflar
Bunlar da benim yapmış olduğum filtre ile çekmiş olduğum fotoğraflar..
Umarım sıkılmadan okuduğunuz bir yazı olmuştur.. İyi seyirler...

Kaynak Camından ND Filtre ile Uzun Pozlama Nasıl Yapılır?

Yalova Sahil Fotoğrafı

Yalova Sahili Fotoğrafı

Yalova Sahil Fotoğrafı

Yalova Sahil Fotoğrafı

Bolu Belediyesi Önü Fotoğraf

İlginizi çekebilecek diğer başlıklar;
Uzun Pozlama Fotoğraf Nedir Nasıl Çekilir?
Uzun Pozlama Tekniği Çekimleri için Önemli İpuçları
ND Filter - Neutral Density Filtre Nedir ve Nasıl Kullanılır?

Yazarın diğer yazıları için tıklayınız..

1 Yorumlar

Yorum yazabilmek için:
Yorumlama biçimi seçeneklerinden profil üyeliğiniz yoksa; Adı/URL profilini seçip kendi belirlediğiniz isimle URL kısmını boş bırakarak yorum yazabilir ya da Anonim profili seçeneği ile isimsiz olarak yorum yapabilirsiniz.

  1. CANON ÜRETİM SORUMLUSU10 Ağustos 2019 13:34



    camcılara duyrulur, canon, fujifilm, nikon ve diğer camcılar, duyun bizi, adam gibi filtre üretin, karanlığı gören filtre istiyoruz, aydınlığı gören, güneşi gören..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorum yazabilmek için:
Yorumlama biçimi seçeneklerinden profil üyeliğiniz yoksa; Adı/URL profilini seçip kendi belirlediğiniz isimle URL kısmını boş bırakarak yorum yazabilir ya da Anonim profili seçeneği ile isimsiz olarak yorum yapabilirsiniz.

Daha yeni Daha eski