Sıkı durun! Ön yargılarınızı yerle bir edeceğim! Bir dakika! Yoksa siz de halaların soğuk, teyzelerin ana yarısı olduğunu düşünenlerden misiniz? Yok öyle bir şey abi! Hatta var ya halalar ana yarısından fazladır. Üzgünüm ama sizi yıllarca kandırmışlar. Hatta daha acısı bizi bile kandırdılar."babadan olma, anadan doğma" klişeleşmiş lafını mutlaka duymuşsunuzdur. Zaten bilimsel olarak da soy babadan ilerlediğine göre...Canım nereye teyzeler ana yarısı da halalar dış kapının dış mandalı!?Hadi canım siz de! Bu saçma sapan lafların sebebi hep o gelinler! Yıllarca halalarımıza karşı soğuttular bizi. Baksanıza yahu şu uyduruk hala kelimesini bile bize kilitlemişler. Yazarken hep sıkıntı çekeriz şapka koysak mı, yumuşak mı okuyoruz!

$ads={1}
Bakın senaryo aynen şöyle ilerledi; zamanının büyük bir çoğunluğunu anneyle geçiren çocuk, hep teyzesinin onu çok sevdiğini duydu. Gün içinde en çok onu gördü. Hatta bunu aşırı derece duygusala bağlayıp "o halan olacak kadın var ya senin doğumuna bile gelmedi, ah teyzeciiiin senin başından ayrılmadı" diye kafa bulandıranlarını da çokça biliyorum! O halanın gelmeme sebebi yeğenini sevmemesi mi acaba!? Hatta öyle çocuklar biliyorum ki, kaç yaşına gelmiş halayı uzak bir akraba sanıyor sadece. Allahım içler acısı! Ama bu çocuklar teyzeyi biliyor! 
Yahu kendimden biliyorum. Şu yaşıma geldim teyzelerim hakkında en ufak kötü bir şey duymadım. Biliyorum siz de duymadınız. Ama halalar soğuk(!) 
Değil kardeşim! Benim halalarım candır. Canımdan parçadır. Anneme anlatamadıklarımı anlattığım, ana yarımdan da fazladır. Çünkü babam abi gibi abidir! has adamdır! kız kardeşlerine toz kondurmayandır. İşte işin özü bu! Ve ben, kafamızı bu denli bulandırdıklarını hala oluncaya kadar hiç anlamamıştım. O işler öyle değilmiş işte. Hala olmak, şu dünyadaki en güzel duygulardan biriymiş. Sevindirik olmanın ete kemiğe bürünmüş haliymiş hala olmak! "halalar sevilmez yalnız keşke teyze olsaydın" diyen insancıklara hala olmayı en ince ayrıntısına kadar anlatmak , akabinde en baba teyzelerden bile "Haklısın keşke hala olsaydım" cevabını almakmış. Bir bal böcüğünde "bana mi çekmiş acaba" diye kendini aramakmış. "halayım ben hala!"diye duygusala bağlamakmış. Onunla daha fazla zaman geçirebilmek için daha az yorulmakmış! Hiç kimseciklere kıyamadığın koleksiyon arabalarınla oynamak isterse seve seve vermekmiş. Hatta kocaman gülümseyip "benim gibi arabaları seviyor" diye mutluluktan havalara uçmakmış. 
Eğer bir halaysanız ve teyzeleri varsa yeğenlerinizin anaları küçük yaşta başlar "yavrum bak bu teyzen. Benim gibi kokar çünkü ana yarısıdır."(aynı parfümü kullanırlar. ki aynı kokmaları kadar doğal bir şey yok.) bu da halan. genelde soğuk olurlar, diye yetiştirmeye. ulan! b. k öyle olurlar! çok biliyorsunuz siz! sonra koca yürekli bir gelin çıkıp(ki gelin gibi gelindir.) "kız halaya çeker" demiş. Yaramazlık yapan kızına "halası kılıklı" diyemediği için. Bu Kıytırık Rolü de tüm halalara kilitlemiş. Ama en güzeli de ne biliyor musunuz? Herşeye rağmen, sizin adınızı bile çok az duyan, sizi az gören bir çocuğun size bağlanması...Öyle masumca...
Ve her zaman söylerim, bütün çocuklar temiz doğar. Onların kalbine kin ve nefret tohumlarını ise biz büyükler atarız. Siz birey olarak herkesi sevmeyebilirsiniz. Ama bırakın çocuğunuz sizin sevmediklerinizi de sevsin. 
Eğer halanızı sevmiyorsanız üzgünüm ama bunda en büyük pay önce annenize sonra babanıza aittir. Hafızanızı bir yoklayın derim! Hakeza halalar canından çok sever, canından çok sevilir. 
Koca yürekli tüm halalara ve benim gibi asla teyze olamayacak olan herkese selam olsun! :)
Anneler gününde halalarıma ve minik yeğenlerime ithafen...
Yalnızca Halalar ve Hala Adayları Okusun!
Sevgilerle...

Yazarın diğer yazıları için tıklayınız..

1 Yorumlar

Yorum yazabilmek için:
Yorumlama biçimi seçeneklerinden profil üyeliğiniz yoksa; Adı/URL profilini seçip kendi belirlediğiniz isimle URL kısmını boş bırakarak yorum yazabilir ya da Anonim profili seçeneği ile isimsiz olarak yorum yapabilirsiniz.

  1. Okurken yaşar gibi oldum.😊Yazılarınızın devamı gelecek mi? Bıraktım demeyin aman. Kitabinizi okumayı çok isterim. Elinize ve kaleminize sağlık efendim. İşinizde başarılar diliyorum zordur kolluk olmak. Esen kalın.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorum yazabilmek için:
Yorumlama biçimi seçeneklerinden profil üyeliğiniz yoksa; Adı/URL profilini seçip kendi belirlediğiniz isimle URL kısmını boş bırakarak yorum yazabilir ya da Anonim profili seçeneği ile isimsiz olarak yorum yapabilirsiniz.

Daha yeni Daha eski