Ölüme Doğru

Akıl Sokaklarında Ölüm Sessizliği
Fotoğraf Kaynak: dilemmadergi.com
Ruhun kaybolma vakti midir bu gelen ölüm. Yoksa ruhun yeni bir meskene geçişi mi? Genellikle insanların aklına gelmeyen ölüm, insanlar yakınlarını kaybettikçe akıldan çıkmaz oluyor.
   Ölüm… Sanki bir yokluk gibi. Sanki dünyada kazandıklarımız boşmuş gibi. Biraz beyin fırtınası yapalım derim. Ölümden sonrasını düşünelim biraz. Ölümsüzlük yok bunu biliyoruz, bu cepte. Peki ya ölümden sonrası? Hatırlamamak veya düşünmemek mi gerekirdi bilemiyorum. Ama çok iyi bildiğim bir şey var ki oda inançlarımız. İnançlara göre ölümü araştırsak, herhalde inançların hangisi mantıklı veya hangisi mantık dışı kendimiz bulabiliriz. Sizinkini bilmem ama bana en gülünç gelen ateizm. Ölümden sonrası koca bir hiç, koca bir yokluk. Sormaz mı insan ‘’Kardeşim ben boşu boşuna mı doğdum?’’ diye.’’Sırf dünya için mi doğdum?’’ yada ‘’Sırf belli bir süre dünyada kalmak için mi doğdum ?‘’ diye sormaz mı insan.’’Ölümden sonra koca bir hiç var ise ben neden doğdum? ‘’ demez mi kendine.

   ‘’Ölüm ile ilgili en mantıklı inanç nedir ? ‘’ derseniz, bana göre İslamiyettir. Çünkü doğumun bile bir amacı,bir gayesi var ve ölümün tabiri yapılırken ‘’Yeni bir hayatın başlangıcı’’ diyor. Ruhun ölümsüzlüğünü sunuyor  insana.Umutsuzluğa bir umut oluyor ölümden sonrasının varlığı. Ölümsüzlüğe doğru giden bir yolculukta insana ‘’Yolcu’’ sıfatını takıyor bu inanç.’’Sen bir yolcusun bu dünya bir han, ayrılacaksın buradan ve gideceksin menzile’’ diyor İslamiyet.

   Her neyse, biz asıl konumuz olan ölüme doğru tekrar bir yolculuk yapalım. Ölü bir insanın sessizliği ile aklımızın deli sorularını düşünelim biraz. Bir cevap bulma ümidi ile Ölüm uykusuna yatarcasına uzanalım hayal dünyamıza ve içimizdeki ölümsüzlük arzusunu tatmin etmeye çalışalım biraz.’’Ruhumun ölümsüzlüğü bu kadar istemesi neden ?’’ diyorum soruyorum bazen kendi kendime. Sonra gülüyorum bu dengesiz soruma.’’Ölmeyi mi isteyecekti! ‘’ diye kızıyorum kendime.

Ruhun ölümsüzlüğü… Düşünüyorumda muhteşem bir şey ruhun ölümsüzlüğü. Hiç ölmemek… Bu muhteşem bir şey olurdu değil mi? Siz bunları düşüne durun. Bende aklımın ölüm sessizliğindeki uzun sokaklarında kendimce bir seyahate çıkayım. Ölüme gidercesine kararlı bir şekilde hayalimdeki ölüm uykusuna doğru yolculuk edeyim biraz.

Ölümsüzlüğü kavrama yolunda aklımın sessiz sokaklarından selam olsun hepinize…

Yazarın diğer yazıları için tıklayınız.

Yorum Yap

Yorum yazabilmek için:
Yorumlama biçimi seçeneklerinden profil üyeliğiniz yoksa; Adı/URL profilini seçip kendi belirlediğiniz isimle URL kısmını boş bırakarak yorum yazabilir ya da Anonim profili seçeneği ile isimsiz olarak yorum yapabilirsiniz.

Daha yeni Daha eski