Popüler sosyal paylaşım platformu Facebook son günlerde kullanıcılarına yeni bir özellik sundu. Facebook'ta son günlerde gözümüze çarpan bu özelliğinden bahsedeceğim. Yeni özellik ise şu; Facebook'taki videolar otomatik olarak çalışıyor ve eğer videoyu izlemek isterseniz de üzerine tıklayarak sesli hallerini izleyebiliyorsunuz.

Facebook'ta tepki toplayan Otomatik Video Oynatma Özelliği

Videoları otomatik oynatma özelliği bazı Facebook kullanıcılarının beğenisini toplasa da büyük bir çoğunluk için rahatsız edici bir durum olarak nitelendiriliyor ve bu durum en çok şikayet edilen özelliği olarak nitelendirildi. Gerçekten bence de gerek yoktu. Haber kaynağında çıkan bu videolardan ilgimizi çekenlere tıklayıp izlemesini biliriz herhalde. Facebook'un bana göre bu gereksiz özelliğine şu şekilde tepki gösterenler de olabilir :) "Benim internetim kotalı Facebook yüzünden kotam doluyor"..

Facebook Otomatik Video Oynatmayı Kapatma - Nasıl Kapatılır Resimli Anlatım

Facebook, yeni özelliğini sunduğu gibi bunun önüne geçmenin de yolunu sunmuş biz kullanıcılarına. Aşağıdaki resimli anlatımda Facebook Haber Kaynağında Otomatik Oynatılan Videoların Nasıl Kapatılacağının Resimli Anlatımını görebilirsiniz.. Umarım bu bilgi işinize yarar.

Bütün aşamaları resmimde gösterdim fakat yine de sözlü de anlatayım. İlk olarak sağ üst köşede kilit işaretinin yanındaki küçük oka tıkalayarak menüyü açıyoruz. Açılan menüde Ayarlar Sekmesine gidiyoruz. Ardından sol tarafta en alt köşede resimde belirttiğim gibi "Videolar" başlığına tıklıyoruz. Son olarak da "Videoları Otomatik Oynat" seçeneğini kapatarak Videoların Otomatik Oynatılma Özelliğinden kurtulmuş oluyorsunuz.. Fakat bu anlatım bilgisayar kullanıcıları içindi. Uygulamanın telefonunuzda da kapalı olmasını istiyorsanız, aynı adımları telefonunuzdan da yapmalısınız..

Facebook Otomatik Video Oynatma Nasıl Kapatılır Resimli Anlatım

Yazarın diğer yazıları için tıklayınız..

Yorum Yap

Yorum yazabilmek için:
Yorumlama biçimi seçeneklerinden profil üyeliğiniz yoksa; Adı/URL profilini seçip kendi belirlediğiniz isimle URL kısmını boş bırakarak yorum yazabilir ya da Anonim profili seçeneği ile isimsiz olarak yorum yapabilirsiniz.

Daha yeni Daha eski