Fotoğraf: R.Selcen KALKAN'' Biz zengindik, kendi evimizde yokluk görmedim. Kocam yoksuldu.Varlığı da gördük, yokluğu da gördük. İyi günümüzde oldu kötü günümüzde oldu elbet. Şimdikiler kavga edince hemen çekip gidiyorlar evden... Bide sonra barışıp geri dönüyorlar. Geri geleceksen ne anladım ben o işten kızım. Evden gideceksen dönmeyesiye!... Biz bunca yıl geçindik. Elbet kavga da ettik. Ama ben hiç yönelmedim kapıya..! Kavga edince rahmetli başlardı gülmeye. ''Niye gülüyorsun'' derdim.'' Napim ağlayayım mı'' derdi. Hemen barışırdık. Sürdürmezdik öyle. Rahmetli hastaydı dışarı çıkamazdı. Ben tarlaya bahçeye gidince eve geldiğimde yemeğim, çayım önümde hazır olurdu. Allah rahmet eylesin börek bile yapardı bazen. Biz öyle geçindik, öyle gördük kızım. Şunu da unutma, dönmek varsa aklında, o kapıya sakın yönelme. Nasip tabi bu işler. Allah hayırlılarıyla karşılaştırsın.'


Ömür dediğin, kısacık bir yolculuk aslında. Dahası hepimiz birer yolcuyuz. Mühim olan hakiki bir yol arkadaşı bulmak bence. Bizi doğru yere ulaştıracak, yol boyunca yanımızda duracak o vefalı kişiye ne kadar da ihtiyacımız var dimi? "Doğru insan" kavramına gelince... Şu yaşıma geldim, bunun manasına erişebilmiş değilim. Kime göre doğru? Neye göre doğru? Boşanmalar niye son zamanlarda çok arttı? Vefa denilen kavramdan hepimiz kilometrelerce uzaklaştık çünkü. Şu kısacık zamanda birbirimize tahammülüz kalmadı! Halbuki geldik gidiyoruz işte... Hep söylerim, "Ben hancı değilim, kimsenin prensesi masal kahramanı da değilim. Ben geldim gidiyorum işte!"

Kolay Boşanmalar neden arttı?İlk yazımı okudunuz mu bilmiyorum.Ama nostaljik takıntım vardır benim. Geçmişten pek kopamam. Ne bileyim eski tarz kıyafetler, antika eşyalar, ikinci el kitaplar... Hep daha samimi gelmiştir. O yüzden çok modern biri olduğumu söyleyemem.! Büyüklerimden eski günlere dair bir kaç kelam dinlemek benim hoşuma gider. Ne bileyim sıcacık olur içim. O sıcacık samimi duygulara ihtiyacım olduğundan mıdır bilinmez...

87 yıllık hayat tecrübelerinin, birilerine ilham kaynağı olması dileğiyle...
Yazının ana fikrini de sizler için kısaca özetleyeyim: ''Her kavgada kapıya yönelmeyin."

Bu yazımı şuraya bırakayım öyleyse... Belki birileri ders alır...
Keyifli yolcu'luklar efendim.
Rabia Selcen KALKAN

Fotoğraflar: R.Selcen KALKAN (Her Hakkı Saklıdır)

Yazarın diğer yazıları için tıklayınız..

5 Yorumlar

Yorum yazabilmek için:
Yorumlama biçimi seçeneklerinden profil üyeliğiniz yoksa; Adı/URL profilini seçip kendi belirlediğiniz isimle URL kısmını boş bırakarak yorum yazabilir ya da Anonim profili seçeneği ile isimsiz olarak yorum yapabilirsiniz.

  1. Ne kadar doğru şeyler yazmışsınız. Evliliklerin çocuk oyuncağına döndüğü, triplerin ve hatta sosyal medya kıskançlıklarının boşanma nedeni olduğu bu zamanlarda ders çıkarılacak müthiş bir yazı olmuş..

    Hayranlıkla okudum.. Fotoğrafın da anlattıkları çok ama böyle güzel konuda ve akıcı anlatımla olayın ve yazının içine gömüldüm diyebilirim. Nostalji meselesine ben de katılıyorum, ben de öyleyim sanırım (o)

    Teşekkürler (h)

    YanıtlaSil
  2. Yürekten teşekkür ederim beğenmenize çokça sevindim :) belki de o yüzden teknoloji düşmanıyım :-? gerçi hoş yine de ister istemez şu sosyal medyanın içine düşünüyoruz ama sanırım güven de önemli .. evlilikler gerçekten "evcilik" oyununa döndü ;(
    kendisi büyük halam olur onu fotoğraflamayı seviyorum sanırım :-t
    dahası nostaljik olmak modern olmaktan daha güzel bence (h)

    YanıtlaSil
  3. Bu güzel yazıyla bugün karşılaşmak nasipmiş.Satırları ilgiyle okudum. Ben de sizin gibi tabiri caizse "antika kafalı" yım :) belki de biraz da bu nedenden dolayı bu yazıyı sevdim. Ve yazının ana düşüncesi.... Her kavgada kapıya yönelmemek. Bu sadece çiftlerin değil aile içi diğer ilişkilerde de anahtar olursa birçok kötü şey de engellenir diye düşünüyorum. :) Bize bu güzel şeyleri ulaştırdınız, kaleminize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  4. aaa ama ben yorumu yeni görüyorum özür dilerim :( biz yanlış yolda değiliz, ''antika kafalı" olmak herzaman iyidir ;) hayatın bu penceresi çok güzel bence :) ama yanımızda bizi anlayan insanlar olduğu sürece...(ya kızım bırak allasen hangi devirde yaşıyorsun kaldı mı böyle şey dediklerinde çok kızıyorum zira.banane kalsın...kalmak zorunda :( ) çoooook teşekkür ediyorum... yeni nesile ışık olması dileğiyle :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorum yazabilmek için:
Yorumlama biçimi seçeneklerinden profil üyeliğiniz yoksa; Adı/URL profilini seçip kendi belirlediğiniz isimle URL kısmını boş bırakarak yorum yazabilir ya da Anonim profili seçeneği ile isimsiz olarak yorum yapabilirsiniz.

Daha yeni Daha eski